Andra Sidan Atlanten

511. Seattle & Vancouver Del 1
För nästan en månad sedan (24-27 juni) åkte Robert, Chrissy och jag till Seattle och Vancouver över en weekend. Jag ska dela upp inlägget i två, så att ni inte får överflöd av bilder. 
 
Tobias är snäll nog och kör oss till flygplatsen, 45 minuter bort. Väl på flygplatsen är planet en timme försenat, och senare ytterligare 30 min. Vi landar i Seattle kring midnatt och åker direkt till vårt hostel som ligger mitt i Seattle, mittemot världens första starbucks! Stunden vi klev av planet insåg vi även hur ren luften i Seattle är jämfört med i Bay area! Vårt hostel var ganska bra, Chrissy och Robert var lite skeptiska till det eftersom de inte bott på hostel innan, och för att vi bodde i sovsal med åtta andra personer. 
 
Dagen efter vaknar vi tidigt på morgonen, äter frukost på vårt hostel och beger oss ut för att se Seattle! Under de sex timmar vi spenderade i staden hann vi se ganska mycket, speciellt eftersom staden är betydligt mindre än jag vad jag trodde.. desamma gäller "Space needle". Vi valde att åka upp i ett annat utkikstorn som både var billigare och hade en högre utsikt över staden, sen fick vi med Space needle på bilderna också. 
 
Efter att ha vandrat omkring i staden och sett och gjort allt vi ville göra hämtade vi våra väskor på vårt hostel och tog en uber till bussen som skulle ta oss över gränsen och till Vancouver, Kanada!