Whalewatching

Igår gjorde jag någonting jag sent kommer ångra, jag såg VALAR!!!! Vi hade bokat en tour med en båt som tog oss ut på havet för att se valar. Mellan Januari och Mars är det valsäsong här, och det är endast mellan dessa månader som de har denna tour. Vi såg inte bara valar, utan även delfiner och havssköldpaddor.. gissa om jag blev glad. Båten hade en jäkla fart och jag höll i mig så hårt att jag idag har träningsvärk i ryggen. Att ta bilder på valar som visar sig två sekunder på ytan är ganska svårt, men vi försökte, och misslyckades. Vi fick se en mamma och en bebis, vilket var ganska coolt också.

Med ett gigantiskt leende begav vi oss mot 'Three's', restaurangen vi ätit på en gång innan, för lunch innan vi skulle handla matvaror för att laga middag och lunch resten av resan. På kvällen gjorde vi ingenting mer än att sitta nere vid hotellets brasa. Jag läste min bok medan Mo gjorde klart sin uppsats. När de stängde av brasan gick vi upp på rummet och slocknade direkt.

USA2017 | | Kommentera |

FRIDAY

Idag vaknade vi tidigt på morgonen, och jag fick se soluppgången från balkongen! Jag väckte Mo efter ett tag och vi åt frukost. Idag hade vi absolut ingen plan, och det var mulet ute så att stranden var utesluten. Vi har även bränt oss ganska så bra båda två så att stranden kanske inte var bästa ideén i vilket fall som helst. Vi tog vår tid och googlade på grejer att göra. När vi hittat allting vi ville göra gick vi ner till personen på hotellet som kan boka allting till oss och fick klart på hur resten av veckan ser ut. Problemet i Maui är att har du ingen bil så kommer du verkligen ingenstans. Det finns inga bussar eller liknande... antingen går du eller tar taxi - och det är inte billigt. Vi har hyrt bil för tre dagar av sex, så att vi får se mer än vår gata och straden närmst oss.

Ikväll gick vi på Lu'au, vilket är en show där de berättar sin historia genom hula dans. SÅ HIMLA COOLT! Det var buffé och open bar hela kvällen, och showen var helt fantastisk! Vi såg solnedgången och åt massor av mat. De drog upp Mo (och ett dussin andra) på scenen för att lära sig hula och sedan dansa med de professionella dansarna. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Han gjorde ett bra jobb i alla fall. Vi begav oss sedan hemåt när allting var slut och försökte gå av maten vi ätit. Nu sitter vi på vars en dator. Han pluggar och jag ska skriva klart här och sedan sova. När senast gick jag och lade mig innan 22?! Solen tär på en... Godnatt på er, så uppdaterar jag er från paradiset imorgon.

Resor, USA2017 | | Kommentera |

Igår fyllde Mo år, vi fick rekomendationer av hotellet till val av restaurang. Efter att vi kommit hem från stranden insåg vi hur röda vi var båda två, så att vi fick köpa after sun... bra gjort. Första dagen. Jag klarade mig lindrigt undan. Jag brände "bara" axlar och bröst. Mo brände verkligen hela kroppen. Han får skylla sig själv som använde sololja istället för solskydd haha.

På kvällen åkte vi till restauragen, som var grymt fin. Maten var så himla god! För första gången i mitt liv drack jag (och njöt av) ett glas vin. Både rött och vitt!! Mo fick mig att testa vin på restaurangen när jag berättade att jag i princip aldrig druckit ett glas vin (förutom 2€ vin från supermarcado i Portugal och Spanien, haha). Till efterrätten frågade jag kyparen om han hade ljus eller liknande, självklart hade dem det. Han fick ljus och en "Happy Birthday" choklad i sin kokosglass. Vi gick hem mätta och belåtna, somnade direkt som de två pensionärer vi är. Kan förövrigt berätta att det är jag, Mo och alla pensionärer + barnfamiljer på Maui.