Andra Sidan Atlanten

20181102 - Thailand
Det är Fredag och jag sitter i min soffa och är alldeles för lat för att ställa mig upp och tända lampan. Egentligen skriver jag inte för någon annan, bara för mig själv eftersom det är roligt att gå tillbaka för att se hur man kände för en viss grej. Om ungefär två månader drar jag pick och pack och lämnar Sverige igen, denna gången blir det Thailand. Jag är väldigt nervös faktiskt... mycket mer nervös än jag var innan jag skulle åka till USA. Jag är även lite småirriterad eftersom jag inte har fått svar på när jag ska åka, eller annan viktig information. Jag har mejlat skolan i Thailand och de tar så himla lång tid på sig att svara. Jag ska inte ljuga och säga att jag visste att jag ville åka till Thailand för att det ville jag verkligen inte, eller på något sätt vill jag självklart åka. Jag känner bara att jag ännu en gång ska lämna allting bakom mig, och nu när jag har köpt lägenhet, har mina körer och pojken hemma så känns det märkligt att åka, igen. Denna gången är det på bestämd tid, sex månader, och jag får ut någonting 'vettigt' av resan. Det är trots allt studier i sex månader, på ett univerisitet i Thailand. Jag kommer säkert ha det jättebra men just nu känns det pirrigt i att veta att jag om två månader bor på andra sidan världen i ett land jag inte kan läsa bokstäverna, förstå språket eller känner någon. 
 
 
#1 - Anonym

Alt måste kännas tungt och förvirrande... men allt kommer lösas sig och vi som stannar hemma, kommer vänta på dig. Så skynda dig tillbaka till ditt nya liv❤️🤗.
Älskar dig såååååå mycket och kommer sakna dig såååå mycket🥰
//pappa