Andra Sidan Atlanten

20180121 - en liten tillbakablick
1. Det har hunnit bli 2018!
2. Jag insåg för två dagar sedan att jag fyller 23 iår...23!? (vad fan hände med tiden).
3. Jag måste nog vara den segaste i världen på att uppdatera en blogg.
 
4. Jag har sedan jag skrev senast även börjat på universitetet i Lund och jag trivs (än så länge) som fisken i vattnet. 
 
För att ha noll sidvisningar, och noll besökare så ska jag skriva ändå (mest för min egen skull). Jag är klar med min första termin på universitet och jag väntar i nuläget på mitt betyg... Under den tid jag inte har skrivit här alls så har jag sett nya delar av Europa, men även hunnit med en vända till USA igen. Älskade USA. Jag flög till DC för att hälsa på Dan, därefter åkte jag till NYC där jag träffade Amanda och George. NYC drabbades av en snöstorm dagen inann jag kom och därför var det täckt i snö när jag rullade in på fredagen, vilket resulterade i att jag fick dra min resväska på 25 kilo fem block, väldans kul. Efter NYC bar det av till SF där jag träffade Amanda, Mo och Teddy. Jag bodde hos Amanda under tiden jag var där och träffade hennes familj och man (och katten), en av dagarna åkte jag upp till SF för att träffa Mo (och Zeus)! Tänka sig att det redan gått tio månader sedan jag lämnade honom och SF!? 
 
Vi Brunchade och spenderade sedan hela dagen ihop. Det kändes så himla konstigt att vara tillbaka med honom, i SF och att det inte kändes konstigt... Det var lite som han sa, det kändes verkligen som att jag varit borta på semester i två veckor och är tillbaka med honom nu. Jag tycker det känns lite läskigt hur snabbt man kan komma in i sina gamla vanor och rutiner igen, utan att man tänker på det. Förutom allt det här träffade jag även min värdfamilj i DC, och herregud vad Iz har växt!!! Det var så himla kul att se Kate också, så himla skönt att jag har dem fortfarande och att vi håller kontakten. När man bor ihop så som jag gjorde med min värdfamilj så går man varandra på nerverna, precis som vilken annan familj. Jag tycker bara det är så himla skönt att kunna åka tillbaka till Bethesda och känna mig hemma där jag en gång bodde och känna att de faktiskt vill ha mig där. Det jag saknar mest är att vara Izzys au pair, hade jag kunnat så hade jag gjort det igen. 
 
Förutom USA har jag även varit en runda i Prag med Avo (vilket hon fick i födelsedagspresent). I Budapest med tjejerna från min klass. Så himla kul att åka med dem och lära känna dem! Veckan innan jul åkte jag även till Berlin för att uppleva julmarknaderna, och heeeerreeguuud vad fina (och stora) dem är!! Jag kan med säkerhet, och lite stolthet säga att jag nu varit i 25 länder och jag har även gått upp åtta kilo sedan i somras eftersom att jag äter som ett djur varje gång jag reser. 
 
Jag ska försöka uppdatera med mina resor här så gott det går, mest för min egen skull eftersom det är kul att titta tillbaka på! p.s min playlist just nu är on point, just saying.