Andra Sidan Atlanten

Lahaina, Black Rock och en JEEP
Klockan ringer 6.45 och jag kliver upp för att tömma kamerorna, fixa mackor till vår väldigt korta roadtrip och skriva ett inlägg. Jag vaknade 6.45, inte mer än så. Efter det pratade jag med Vanessa istället och väckte Mo så att han fick göra klart allting. 8.30 kom en shuttle för att hämta oss och ta oss till vår hyrbil. Bilen vi hyrt är en JEEP, drömmen när man är på Hawaii. Vi tog av taket direkt och körde iväg. Vi bor för tillfället i 'Wailea-Makena', men bestämmde oss idag för att se den andra sidan av ön och körde därför till 'Lahaina' och 'Black Rock Beach'. Vädret var bättre där, men vi båda höll med om att stränderna där vi bor är finare. Vi låg på stranden hela dagen och bara njöt av solen. I mitt förra inlägg skrev jag om valarna kring Maui just nu; om man doppar huvudet i havet och är helt tyst under vattnet så kan man faktiskt höra valarna!! Hur coolt är inte det!? 
 
Vi packade ihop våra grejer från stranden och åkte till ett litet shopping område för att köpa nya flip-flops till mig eftersom mina gamla gick sönder. Genom att bo i Kalifornien och pratiskt taget leva i mina flip-flop är jag nu inne på mitt tredje par. Denna gången, ett par Havianas. Även Mo köpte ett par. Resan mellan Lahaina och Wailea tar ca en timme. Efter en timme på vägarna kom vi tillbaka till hotellet där jag lagade lax med potatis och lagade mat till imorgon som vi ska ha med oss när vi kör till 'Hana'. "Road to Hana" tar ca tre timmar enkelväg.. vi har en väldigt lång dag framför oss imorgon. Nu ska jag sova och försöka vara pigg till imorgonbitti!! Jag är så himla taggad!!! 
 
 
 
#1 - Rebecca Adnell

Superhärliga bilder!

#2 - JUNITJEJ

Fantastiska bilder!