Andra Sidan Atlanten

Whalewatching
Igår gjorde jag någonting jag sent kommer ångra, jag såg VALAR!!!! Vi hade bokat en tour med en båt som tog oss ut på havet för att se valar. Mellan Januari och Mars är det valsäsong här, och det är endast mellan dessa månader som de har denna tour. Vi såg inte bara valar, utan även delfiner och havssköldpaddor.. gissa om jag blev glad. Båten hade en jäkla fart och jag höll i mig så hårt att jag idag har träningsvärk i ryggen. Att ta bilder på valar som visar sig två sekunder på ytan är ganska svårt, men vi försökte, och misslyckades. Vi fick se en mamma och en bebis, vilket var ganska coolt också. 
 
Med ett gigantiskt leende begav vi oss mot 'Three's', restaurangen vi ätit på en gång innan, för lunch innan vi skulle handla matvaror för att laga middag och lunch resten av resan. På kvällen gjorde vi ingenting mer än att sitta nere vid hotellets brasa. Jag läste min bok medan Mo gjorde klart sin uppsats. När de stängde av brasan gick vi upp på rummet och slocknade direkt.