Andra Sidan Atlanten

Resmånad del #3
Tjolahopp, då fortsätter vi med del tre på min fantastiska resmånad!! När jag var klar i Atlanta tog jag mig till busshållplatsen mitt i natten för att åka till New Orleans, Louisiana - även kallat NOLA. 
New Orleans - Jag kom fram till NOLA under dagen och tog en uber till min couchsufing host direkt, som var hemma och välkomnade mig. Han lämnade sedan för att köra tillbaka till jobbet. Första dagen gjorde jag i princip ingenting eftersom jag var trött efter nio timmar på en buss. Jag åt lite mat hemma från hans kyl och tittade på film i princip. Området han bodde i var mysigt men efter att solen gick ner rådde han mig att inte gå själv, någonstans i Nola, förutom i French Quarter. French Quarter är Nola's turistställe, därför kan man vistas där i princip när som helst på dygnet. I allmänhet fick jag bara veta att det inte är en speciellt säker stad. Andra dagen gick jag hela dagen, och när happy hour började köpte jag mig öl och började umgås med ett gäng killar hela kvällen. Sjukt skönt gäng som var på svensexa i NOLA. Dag tre och fyra regnade det så mycket att jag bara satt inne... tråkigt jag vet, men det var verkligen storm och jag hade redan sett allting jag ville se. New Orleans är en liten stad och det gick att gå runt staden på en dag. Jag tyckte verkligen inte om NOLA...väldigt smutisgt, osäkert och extremt dyrt. Maträtterna på restaurang började på $25. Jag åkte på min resmånad med en väldigt tight budget, så att lägga $25 på en middag fanns inte på kartan. Min host i New Orleans var väldigt upptagen med jobb, så honom såg jag knappt, men han var trevlig och jag fick mat hemma hos honom. 
Austin - UNDERBART. Ja.. Austin var fantastiskt. Jag fick två heldagar i Austin, Texas. Precis som ytterligare destinationer tog jag mig till Austin med bussen. Resan mellan New Orleans och Austin var den som tog längst tid - 15 timmar. När jag väl kom fram till Austin var inte min host hemma så att han hade lämnat en nyckel till mig och hos honom fick jag ett eget sovrum för mig själv, superbra! Jag vaknar mitt i natten av att min host (som jag vid detta tillfälle ännu inte träffat) bankar och skriker för att jag klumpigt nog råkat låsa ute honom.. klockan 3 på natten. Väldigt bra första intryck.. Han blev inte alls sur utan bara skrattade åt det hela. På morgonen tog han mig till sitt favoritcafé som var vegetariskt/veganskt, och det var hur gott som helst. Bästa måltiden jag hade på hela min resmånad. Sedan fortsatte han visa mig runt delar av Austin. Han var en väldigt annorlunda männsika mot vad jag är, men så himla snäll. På kvällen åkte vi hem till honom igen och lagade mat och spelade spel. Dagen efter var det dags för mig att åka tillbaka till SF. Jag tog min ryggsäck och vandrade runt Austin en hel del innan jag behövde åka till flygplatsen. Jag åkte till flygplatsen långt innan jag behövde, närmare bestämt sex timmar innan flyget skulle avgå eftersom graderna i Austin skönk till -5, vilket jag inte hade räknat med. Jag kom till flygplasten för tidigt men då hann jag äta i lugn och ro, och även hinna med ett par filmer. 
 
 
Det var allting från min resmånad. Att resa själv är det bästa jag gjort och får jag välja reser jag hellre själv än med andra... Try it!