Andra Sidan Atlanten

Resmånad del #2
Nashville och Atlanta!! 
 
 
Nashville - Efter att ha vandrat rundor i New York och ätit mig mega mätt i DC så flög jag vidare mot Countrymusikens huvudstad - Nashville, Tennessee. I Nashville bodde jag hos en kille som heter Owen, via couchsurfing. Han bor i ett stort hus med utsikt över Nashville skyline. Från dag ett visade han mig runt tillsammans med sin kompis Teal. De tog mig runt staden och vi avslutade touren med att dricka öl på bargatan och lyssna på livemusik resten av dagen! På kvällen kom en till person som också skulle couchsurfa hos honom!! En tjej från Australien som var sjukt trevlig. Vi drack öl och pratade hela kvällen innan vi drog ut igen och festade hela natten lång - till live countrymusik!! Utav alla städer jag besökt i USA är Nashville min absoluta favorit. Det är en liten stad, man kan gå överallt men ändå känns den relativt stor. Det finns livemusik överallt och alla är extremt trevliga.
 
 
Atlanta - Efter tre dagar i Nashville satte jag mig på en buss vidare till Atlanta, Georgia. I Atlanta bodde jag hos en kille som hette Matthew. Han var inte hemma första kvällen så att jag fick hela huset för mig själv. Hos Matthew sov jag på soffan i vardagsrummet vilket funkade mycket bättre än vad jag trodde innan jag testat couchsurfing. Dag två började jag ensam genom att gå till "World of Coca Cola" - och jäklar vad coolt det var! Kate (min förra värdmamma) som jobbar för CocaCola sa att jag verkligen inte fick missa det, jag är glad att jag inte missade det!! När jag var klar där inne mötte jag upp Matthew och han visade han mig runt staden på cykel och det visade sig att Atlanta var betydligt mycket finare än vad jag trodde, jag ångrar verkligen att jag inte hade mer än en dag där. Han tog mig till sina favorit restauranger och favorit ställen i staden, och berättade om sina resor han gjort tidigare. Att couchsurfa är så himla coolt, man får höra väldigt mycket och se städerna man besöker från ett helt annat perspektiv. 
 
 
 
 
#1 - Longevity - en blogg om hälsa

Alltså vad grymt! Modigt och häftigt!

Svar: Tack du!! :D
Andra Sidan Atlanten