Andra Sidan Atlanten

Resmånad del #1
 
Jag tänkte börja med att berätta lite kort om vart jag reste själv under 24 dagar i November/December. Från början skulle jag resa med en kompis men det hela slutade med att jag reste själv. Jag bokade bussar så billigt som möjligt och gjorde en profil på couchsurfing.se. Couchsurfing innebär att man bor hos folk gratis, och umgås oftast med denna personen. Ibland fick jag sova på soffor, och ibland fick jag en egen säng. Jag flög till vissa destinationer men för det mesta hoppade jag på bussar och sov gott. 
 
Jag bestämmde mig för att åka ner till södra Usa eftersom det är en av de platser jag verkligen ville besöka men aldrig rikitgt hann med. Att resa själv var underbart! Jag fick tid till mig själv och jag kunde göra vad jag ville... när jag ville! Alla personer jag bodde hos var super trevliga och visade mig runt, bjöd på mat och pratade om sina resor de själva hade gjort. 
 
Jag började det hela med att säga hejdå till familjen och bege mig mot Washington DC för att fira Thanksgiving med Dan och hans familj. Där var jag även med Izzy och Kate! Jag stannade i DC i tre dagar och umgicks med Dan och Izzy så mycket jag bara kunde. Kändes helt fantastikt att vara tillbaka en snabb runda. Efter att ha firat Thanksgiving begav jag mig till NYC. Där bodde jag på ett airbnb i Brooklyn. 
 
I NYC träffade jag Amanda och hennes man och umgicks med dem i princip under hela mina NYC vistelse, vilket var tre dagar. NYC är aldrig en dålig idé, speciellt inte när det är tioende gången jag besökte det stora äpplet. 
 
DC
New York City