Andra Sidan Atlanten

Interrail 20170707
Efter tre månader utan att logga in på bloggen tänkte jag nu skriva ett kort inlägg om hur allting ligger till just nu. En del för mig själv och en del för er som läser det här. 
 
För två veckor sedan kom jag hem från tre veckors resande i Europa! Min tanke var då att blogga under tiden jag reste, men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag hade med mig datorn i högsta hugg men typiskt nog fungerade wifi knappt på några tåg. Inte gjorde det saken bättre när min GoPro valde att bråka med mig på det första tåget, mot köpenhamn. I början av Juni köpte jag mig ett Global Interrail pass, som gäller i princip hela Europa, och kostar €385. Jag personligen tycker det är ett väldigt rimligt pris för vad man får. Du kan sätta dig på vilket tåg som helt, men måste hela tiden logga vart du åker ifrån, och vart du ska. Svårare än så är det inte. Jag var lite nervös innan jag åkte för att jag inte förstod en simpel grej som det, men allting löste sig och jag hade nästan inga problem på vägen! Som de flesta vet reste jag själv och jag ångrar inte en sekund av det!! På ett eller annat sätt träffade jag underbara människor hela resan, både folk jag känner väl sedan innan men även nya ansikten. Jag tänker dela upp min resa i ett par olika inlägg för att få med så mycket som möjligt! Jag startade min resa i Malmö klockan 04:00, med siktet mot Amsterdam!!