Andra Sidan Atlanten

452. Fredag i blodet.
När jag får $200 på kontot, då vet jag att det är fredag. Att vara au pair är inte en dans på rosor, även om det ibland ser så ut. Att ha Isabelle förra året kan jag absolut inte klassa som ett jobb, men detta året är det mer krävande. För det mesta är det inte krävande på grund av barnen kan jag känna, det är så mycket runt omkring som också väger in väldigt mycket. Jag trivs absolut superbra med att vara au pair, att ta hand om barn i allmänhet. Det enda jag hade velat ändra på är att inte bo och jobba på samma ställe, det tycker jag är jobbigt. Att vara Nanny hade varit ett perfekt jobb för mig, men marknaden för det i Sverige är inte speciellt stor. 
 
Annars har min fredag varit relaitvt lugn, jag har varit på Best Buy för att byta ut min Jawbone, igen. Förutom det har jag legat i min säng och tittat på vänner för att vädret har varit ganska dåligt och mina vänner har varit iväg eller jobbat. Resten av kvällen ska jag bara jobba och sedan vidare på en fest som Paulina blev bjuden till. 

When I get $200 on my account ,I know it's Friday. Being an au pair is not a bed of roses at all times, even if it sometimes looks that way. Having Isabelle last year, I can certainly not classify as a job, but this year it is way more demanding for me. For the most part, it is not hard because of the kids, there is so much more around that also weighs in a lot. I absolutely love being an au pair, taking care of children in general. The only thing I would have liked to change is to not stay and work at the same place, I think that's hard to do. Being a Nanny would have been a perfect job for me, but the market in Sweden is not particularly big for that.
 
Otherwise, my Friday has been relaitvty calm, I have been to Best Buy to replace my Jawbone, again. Besides that, I have been in my bed watching friends. The weather has been pretty bad and my friends have either been away or worked. The rest of the evening I'll just work and then go to a party that Paulina was invited to.