Andra Sidan Atlanten

512. Seattle & Vancouver del 2
När vi kliver av bussen i Vancouver förvånas vi av den friska vinden, likt den i Sverige. Det var först då jag verkligen insåg hur smutsig och tjock luften i Bay Area faktiskt är. Vi begav oss till vårt hostel som låg mitt i centrala Vancouver, på fest/shopping gatan. Vi hade 1,5 dag att spendera i Vanvouver och ville göra det bästa av dagarna. Samma dag som vi kom dit duschade vi, klädde på oss och gick ut och dansade tills våra fötter gjorde ont innan vi gick till vårt hostel för att sova.
 
Vi gick längst vattnet och såg bergen på avstånd, vilket var otroligt vackert. En dag vill jag återvända och åka ut till bergen. Vi åt glass medan vi gick längst vattnet och skrattade åt mig för att jag ville hinna med allt medan de ville sätta sig ner och vila hela tiden. Vi fortstte in mot staden och stannade för öl ett par gånger, eftersom vi nu lagligt kunde dricka öl i Kanada. Under lunchen lyckades jag bli lite berusad och läsa kartan fel, vilket tog oss till ett väldigt sunkigt område med hemlösa så långt ögat kunde nå. Chrissy och Robert var rädda och gick och höll i vraandra medan jag försökte klura ut hur vi skulle komma tillbaka till gatan vårt hostel låg på. 
 
Under kvällen gjorde vi inte speciellt mycket eftersom vi behövde kliva upp klockan tre på morgonen för att åka till flygplatsen, och bege oss