Andra Sidan Atlanten

354.
Utomhus är det kallt, och vinden står stilla. Jag ligger i min säng och väntar tålmodigt på att klockan ska ticka snabbare och slå 2am. Inatt rullar min buss mot NYC för sista gången på ett väldigt bra tag, kanske till och med sista gången innan jag åker hem till lilla landet lagom. Mariia åkte upp idag för att möta sin mamma där, eftersom jag rullar in med bussen 8am ska jag ta mig upp till deras hotell och äta frukost med dem för att låta min kompis, Linda, sova lite längre. Förutom det har vi inga större planer för morgondagen. Kameran är nedpackad och nu återstår bara att tillkalla en uber och kliva av bussen i ett snölagt och iskallt New york City. 
 
Idag har det varit en väldigt lugn dag, hela veckan har snarare varit lugn. Jag har ätit pannkakor idag tillsammans med Mariia och hennes alldeles för söta två-åring, men jag har för det mesta bara legat i min säng hela veckan och insett att detta rum jag nu bor i är inte mitt om 10 dagar. Eller ja.. fem dagar.. för att om fem dagar flyttar jag ner i källaren för att göra plats åt den nya au pairen. 

Outisde it is cold, and the wind is standing still. I am in my bed, waiting patientlly for the time to run faster and hit 2am. Tonight my bus to NYC goes off for the last time in a while, maybe even the last time before I go home to Sweden. Mariia left earlier today to meet up with her mom. Becuase I will arrive in NYC at 8am I am heading up to their hotel to have breakfast together to let my friend, Linda, sleep a little longer. Except for this I do not have any big plans for tomorrow. My camera is packed and all I am waiting for now is calling an Uber and getting of the bus in a snowy and freezing New York City. 
 
Today has been a very calm day, actually my entire week has been calm. This morning I had pancakes with Mariia and her adorable two-yearold. Most of the time I have just been in my bed this week and I have been realizing that in 10 days I no longer live in this bedroom. Well.. five days..because in five days I am moving down to the basement to make room for the new au pair.