Andra Sidan Atlanten

425, 426. två månader.
Helgen började med en frukost som bestod av nybakta scones, chiapudding och nutella tillsammans med Chrissy som spenderade natten här. Vi körde till Palo Alto och tog en kaffe där innan det var dags för oss att ta en lektion i klättring!! Ja, ni läste rätt. Vi tog en lektion i klättring och det var mycket roligare än jag väntat mig. Vi klarade det ganska bra eftersom vi fortsatte efter lektion var slut. På kvällen jobbade jag igen eftersom föräldrarna hade Date Night. Det var hur lugnt som helst. Barnen och jag åt pizza, tittade på film och läste innan det var dags för dem att gå och lägga sig! Föräldrarna kom hem, och jag blev upphämtad av Robert och åkte till en av hans kompisar tillsammans med Dorpan och Paulina (två andra tyskar). Väl där fick jag migrän och somnade.. mycket trevligt. Vi åkte hem vid klockan 3am, när vi är fem minuter hemifrån inser jag att jag glömt min väska där.. Robert som körde vände snällt om och körde tillbaka 30 minuter dit, och sedan 30 minuter hem igen.. alltså körde vi 90 minuter istället för 30.. Kände mig lagom elak då, men jag kunde inte tänka med migränen. När jag kom hem kändes det som att jag hade feber.. 
 
När jag vaknar imorse var jag genomsvettig så förmodligen somnade jag med feber natten därpå. Jag kom hem och tog en alvedon innan jag somnade. Jag sov inte länge för att jag fortfarande hade ont i huvudet när jag vaknade.. Chissy hämtade upp mig en stund efter att jag vaknat och börjat må lite bättre och vi åkte till ett ställe som heter Rick's för att äta frukost. Efter frukosten körde vi hennes kompis till sin bil, som var 45 min bort och sedan hem igen. Jag fick sova en timme innan det var dags att träffa Robert och Paulina igen. Vi möttes på Stanford campus och gick runt och tittade där igen, sedan åt vi middag på cheesecake factory innan vi avslutade kvällen med en glass på cream! Nu ligger jag i sängen och funderade på att starta en film men insåg hur mycket klockan var, så att det blir läggdags istället. God natt USA, god morgon Sverige. 

The weekend started with a big breakfast including newly baked scones, chia pudding and nutella with Chrissy, whom spent the night here. We drove to Palo Alto and grabbed a coffee before it was time for out climbing lesson!! Yes, you read that right. We took a climbing lesson and it was much more fun than I expected it to be. We handled it pretty well since we kept on climbing after the lesson was over. In the evening I had to work again because my host parents had a date night. It was really calm. The kids and I had pizza, watched a movie and read a book before they went to bed! The parents came home and Robert picked me up. We went to one of his friends with Dorpan and Pauline (two other germans). When we arrived I got a migraine and fell asleep for a while.. very nice. We went home around 3am, but when we are five minutes away from my house I realize I forgot my purse at the guy's house. Robert was very nice and turned the car aroud and drove 30 minutes back there and 30 min back home. Instead of it taking 30 min, it ended up taking 90 minutes instead.. I felt so mean, but I didn't think well enough with a migraine. When I came home it also felt like I had a fever. 
 
When I woke up this morning I was completley sweaty so I probably fell asleep with a fever after taking my pain killer. I did not sleep for very long since my head was still hurting. Chrissy picked me up a few hours later, when I was feeling better, and we went to a place called Rick's to have breakfast. After breakfast we drove Chrissy's friend to her car, which was 45 min away before heading home again. I got to sleep for one hour before it was time for me to meet up with Robert and Paulina again. We met at the Stanford campus and walked around there to look, before having dinner at Cheesecake factory and ending the night with an ice cream at Cream. I am in bed right now, I was supposted to start a movie before I realized how late it is. Good night America, and good morning Sweden. 
 
I can not upload pictures at the moment, the internet down in my room won't cooperate with me.