Andra Sidan Atlanten

San Diego - weekend class.
Just nu är klockan 10pm och sitter jag i mitt rum och väntar på att Paulina ska komma och hämta mig eftersom att jag nämligen åker till San Diego ikväll. Eftersom att jag är au pair, och urfattig så var bussen det billigaste (och längsta) alternativet. Jag kommer sitta på en buss i 11-12 timmar innan jag är framme. Jag har med mig mat för fyra dagar, för att låt oss inse.. jag kommer äta allting under bussresan. 
 
Jag ska till San Diego för att ta mina sex credits, vilket jag måste göra under mitt år här, och istället för att gå i skolan på rikitgt tog jag en resa av det. Jag ska vara i San Diego under hela labor day weekend och är tillbaka på tisdag morgon, jag kommer förmodligen vara dötrött... men då har jag i alla fall fått uppleva och checka av ännu en stad i Amerikat. 

Right now it's 10pm and I'm sitting in my room waiting for Paulina to come pick me up. Tonight I am going to San Diego. Since I am an au pair, and extremly broke I am taking the cheapest (and longest) way there, by bus. I will be sitting on this bus for 11-12 hours before I reach my destination. I brought food to last me four days, but let's face it.. I am gonna eat it all during the bus trip there. 
 
I am going to San Diego to get my six credits, which is mandatory for me during my year here. Instead of going to "real" school I am making a trip out of it. I'll be in SD during labor day weekend and I'll be back tuesday morning, and I will probably almost be dead by how tired I will be. But I will have had expierienced and checked off another city in America.