Andra Sidan Atlanten

393. Big Sur, Highway 1 och Carmel.
Denna helg har varit mer fullspäckad än den skulle varit från början. I fredags var jag med Dorpan under dagen, vi körde runt till Best Buy och käkade lunch, och jag fick för första gången på över ett år köra med manuell växellåda.. och gud vad svårt det var. På kvällen var jag med Chrissy efter jobbet och vi var hos mig och tittade på film och åt nyttiga chokladbollar. På lördagen skulle jag ha jobbat från början, men under dagen fick jag ett sms från min värdmamma om att jag var ledig ikväll, wooho. Jag och Chrissy var på Macy's och jag fick med mig en fin väska hem från Ralph Lauren och sedan körde vi vidare mot ett tatuerings-ställe. Jag fick mig en tatuering och Chrissy såg lidade på. På kvällen hämtade Robert upp oss och vi körde mot en av hans kompisars födelsedagsfirande. Träffade massor av nya människor, spelade mariokart på gamecube och hade kul hela kvällen innan vi åkte till In N Out Burger och sedan hem till Chrissy och sov där! 
 
Under söndagen hämtade Felicia oss på morgonen för att vi skulle ta en roadtrip av dagen! Vi körde längs Highway 1, när det plötsligt började regna. Vi hade som mål att köra till Bixby Creek bridge. När vi väl kom dit regnade det och himlen var grå, men vad spelar det för roll? Jag är i Cali och jag körde längs Highway 1 med havet vid min sida! Vi stannade till ett par gånger för att ta bilder och vi åt hamburgare med pommes och hade kul i varandras sällskap! Mot kvällen åkte vi hem, Chrissy stannade hos mig och åt middag, vi tog med oss middagen till mitt rum, tittade på en Nicholas Sparks film och sedan åkte hon hem och jag sov gott hela natten.

This weekend has been more busy than I thought it would be. On Friday I went with Dorpan to Best Buy and had lunch during the day, and it was the first time in over one year that I got to drive a stick shift again... and it was hard. In the evening Chrissy came over after work and we watched a movie and ate healthy Swedish chocolate balls. On Saturday I was supposed to work, but I got a text from my hostmom saying I didn't have to. Chrissy and I went to Macy's and I walked out with such a pretty bag from Ralph Lauren, after that we drove to the tattoo place. I got myself a tattoo and Chrissy watched me in pain. In the evening Robert picked us up at my house and we drove to his friends birthday party. It's always nice to meet new people and we played Mariokart on gamecube and had fun all night before it was time to leave for IN N OUT burger and later for Chrissy's house where we fell asleep.
 
Early on Sunday Felicia picked us up at my house becuase we took a roadtrip! We drove down HIghway 1, when all of a sudden it started to rain. Our goal for the day was Bixby Creek Bridge. When we arrived the rain was pouring down and the sky was grey.. but who cares? I am in Cali, and I got to drive down Highway 1 with the ocean by my side. We stopped a few times to take pictures and we had burgers with fries and enjoyes eachother's company. Towards the evening we went home and Chrissy had dinner and a movie at my house. We brought dinner downstairs to my bed while watching a Nicholas Sparks movie before it was time for her to leave and for me to sleep like a baby.