Andra Sidan Atlanten

381. Veckan som varit.
Hallå allesammans! 
 
Denna veckan har gått väldigt snabbt. Jag har träffat nya människor, varav en tjej ifrån MALMÖ!! Gissa om jag blev glad över att höra Skånskan igen. Ska jag vara helt ärlig är det ganska tråkigt under dagarna för att de människor jag känner här börjar jobba runt 12-1 och då är jag ledig.. Jag har gått till gymmet och kommit hem igen, men inte mycket mer än så! Och ja.. jag hade uppskriviningen för mitt California körkort och jag klarade det!!
 
Igår var in LCC (kontaktperson) här och pratade med mig och mina värdföräldrar, det är någonting de måste göra inom två veckor efter att jag har kommit. Vi pratade lite om hur allting går osv! Just nu sitter jag i mitt rum och ska titta på en film, eftersom jag är otroligt lat idag. Det har varit regningt och "bara" 15-20 grader varmt här i Los Altos Hills vilket gör att det inte är lika kul att gå ut och titta runt i området.. jag får göra det när solen tittar fram istället!

Hello everybody! 
 
This week has flown by really fast. I have met new people, one girl from MALMÖ!! You can probably imagine how happy I was to hear my accent again. Honestly I am pretty bored during the days cause the friends I have made here all work during the day, which is the time I am off. But I have been to the gym, but not much more! Oh and yes.. I took my California license and passed! 
 
Yesterday my LCC (my contact person here) was here and spoke to me and my hostparents, it is something that they must do within two weeks of my arrival. We talked about how everything is going and more. Right now I am sitting in my room, and I am going to watch a movie becuase I feel extremly lazy today. It has been raining and "only" 15-20 degrees outside here in Los Altos Hills which doesn't make it as fun to go out and explore.. I will just wait for the sun to shine again.