Andra Sidan Atlanten

336.
Måndag, ny vecka och alldeles för mycket snö. Även idag har jag varit hemma eftersom vi fortfarande är insnöade. De skottar vägarna för fullt där ute men än så länge har de inte kommit till våran gata vilket innebär att bilen fortfarande sitter fast. Jag sov hos Mariia igårnatt och vaknade imorse av hennes värdbarn, som är så himla söta. Jag gick hem på morgonen för att jobba, vilket är ungefär 2,5 km. Det kändes hur skönt som helst att gå i kylan, och njuta av att jag faktiskt bor här innan det tar slut. Jag har varit hemma hela dagen, men jag hade verkligen inte behövts.. Kate har varit hemma hela dagen och Izzy har varit med sin kompis, hemma hos henne.. Jag har suttit själv i köket och soffan och antingen vikt tvätt eller städat. Romy och jag gick till Giants (mataffären) för att jag behövde lite saker till middag och eftersom det inte gick att köra så fick vi röra på benen. Jag har aldrig gått den sträckan förut, men det är mycket närmare än vad jag trodde.. Nu ligger jag i en nybäddad säng med blött hår och ska äta marabou medan jag tittar på en Disneyfilm. 

Monday, new week and way too much snow. I have been home today again because we're still snowed in the house. They're plowing the roads, but they still haven't gotten to ours yet which means my car is still stuck. I slept at Mariias house last night and woke up becuase of her host kids, but it's fine becuase they are really cute. I had to walk home in the morning, which is about 2.5 km. It felt really good to walk in the cold and enjoy the fact that I live here now, as long as it lasts. I have been home all day, which I really didn't have to. Kate has been home all day and Izzy has been at a friends house. I have been sitting in either the kitchen or the livingroom cleaning or folding laundry. Romy and I decided to walk to Giants (the foodstore) becuase I needed some things to make dinner. I have never walked that road before but it is much closer than I thought. Now I'm in a newly made bed with wet hair and Swedish chocolate, about to turn on a Disneymovie.