Andra Sidan Atlanten

334-335. 11 MÅNADER
Nu har jag varit i USA 11 månader, vissa dagar känns det som mer och vissa som mindre. Jag älskar min tid här, och det är det bästa beslut jag tagit. Självklart saknar jag allting hemma, familjen och vännerna. Men allt det finns kvar när jag kommer hem.
 
Hela helgen har jag suttit inne i huset eftersom vi har varit insnöade.. Under fredag och lördag snöade det utan stopp.. och det kom ca 1 meter snö i mitt område. Igår kunde man inte ens se bilen längre. Mariia gick till mig i snön för att vi skulle kunna spendera helgen tillsammans, vilket vi har gjort. Vi har spelat charadet, tittat på film, ätit (ätit väldigt mycket), lagt pussel, druckit varm oboy och bara umgåtts. Romy var över en stund igår och vi var ute och promenerade och fotade! Jag hjälpte Kate skotta idag och Izzy har lekt med en kompis hela dagen. Mariia och jag kunde inte sova igår natt så att vid 1 bestämde vi oss för att gå ut och ta en runda, vilket resulterade i att vi bara blev mer pigga, och var uppe lite för länge. 
 
Idag har vi varit ute och gått igen, men denna gången hem till Mariia. Nu ligger vi i sängen och har precis tittat klart på en film och ätit pepparchips. Nu är det dags att sova. Med andra ord har jag haft en väldigt bra helg, även om det inte var vad jag hade planerat. Imorgon väntar en promenad hem igen, om inte Uber har börjat gå och de har skottat vägarna här. 

I have been in America for 11 months now, some days it feels like longer, and some like it's shorter. I love my time time, this is by far the best decision I have ever made. Obviously I miss everything at home like my family and friends, but I know they will alwys we there when I come back home again. 
 
I have been inside the entire weekend becuase we have been trapped in the house becuase of the snow. During Friday and Saturday it did not stop snowing.. there was around 1 meter snow that came down in my area yesterday. I was not able to see my car anymore. Mariia walked to me yesterday so that we could spend the weekend toghether, which we have done. We have been playing charades, watching movies, eating (eating a bit too much), done puzzles, drinking hot cocoa and just been hanging out. Romy was at my house for a while yesterday and we went out for a walk to take some pictures! I helped Kate shovel a little today and Izzy has been playing with a friend all day. Mariia and I couldn't sleep last light so we decided to go for a walk at 1am.. which made us more alert... and we stayed up a little too late.
 
Today we have been out walking again, this time to Mariia's house. Right now we're in bed and we just finished watching a movie while eating my Swedish "pepparchips". It's time to sleep now. In other words I've had a wonderful weekend even though it wasn't what I had planned. Tomorrow I am going for another walk back home if there are no Uber's around..