Andra Sidan Atlanten

333.
Idag hade Izzy sin första snow day, vilket innebar att vi satt hemma hela dagen, även Kate. Vi har tittat på film och spelat charader. Romy var över en stund och vi bakade en choklad/kokos kaka. Jag, Izzy och Kate tittade på Matilda ikväll, vilket bara fick mig att tänka på när vi i grundskolan fick titta på filmen när en lärare eller så var borta.. minnen, minnen. Jag var inne på mataffären tidigare idag och de flesta hyllor var länsade på produkter för att vi ska få en snöstorm i DC som tydligen ska vara en av de värsta i området genom tiderna, vilket självklart innebär att metron och bussar inte alls går och att det ska falla ca 1 meter snö... det är inga vindar än så länge.. 
 
Just nu sitter jag och Romy och vi ska spela sims, jag ska bara skriva klart detta och sura lite över att 1. Mariia inte fick komma hem till mig (för att hennes värdföräldrar tror att hon ska dö för att det snöar) och 2. För att vi skulle på både bio idag och till georgetown.. men allting löser sig. Nu sitter jag i Romys säng och myser med sims! 

Today Izzy had a snow day, which meant we were home all day, Kate aswell. We've been watching movies and playing charades all day. Romy was over for a bit and we made a chocolate/coconut cake. Izzy, Kate and I watched the movie Matilda this evening, and it made me think of all the times in lower and middle school when we had a substitute or something like it, and they always took out the same movie, Matilda.. memories, memories. I was at the supermarket earlier today and most shelves were empty because of the snow storm coming to DC, which is supposted to be one of the worst ones in history.. which of course means both busses and the metro are shut down, because it's gonna fall around 1 m snow, but no winds.. so far.
 
Right now I'm sitting with Romy and we're gonna play some Sims. I am just gonna finnish this and be mad about 1. Mariia not coming over (becuase her host parents thought she would die cause there is snow) and 2. Because we were going to the movies and georgetown.. but everything works out fine because now I am sitting with Romy in her bed cozying up with Sims.