Andra Sidan Atlanten

367.
"Welcome home". Detta är vad jag möttas av när jag klev innanför dörren i mitt nya hem i Los Altos hills efter 10 timmars resande från DC till SF med stopp i New Orleans och San Diego. På flygplatensen väntade Jennifer (mamman) på mig och mina tre resväskor + handbagage. Tur för mig att hon hade en stor bagagelucka. 
 
Väl hemma är barnen uppspelta, även jag eftersom jag träffar dem för första gången. Au pairen är supertrevlig och det är även resten av familjen. De hade frågat mig sedan innan vad jag tycker om att äta, varpå jag svarade "alla former av potatis". De hade köpt och tillagat Gnocchi till mig. Gissa om jag vart glad att komma hem till det efter tio timmar på ett flygplan, där allt jag fick att äta var pretzels och jordnötter. Efter middagen spelade barnen, pappan och jag Mario Kart på Wii innan det var dags för barnen att sova. 
 
Idag har jag packat upp mitt liv och gjort mitt rum till mitt med bilder och saker som får mig att känns mig hemma, alla mina grisar är en av sakerna. Au pairen var borta hela morgonen så det var perfekt. Vi hämtade barnen i skolan och hon visade mig rutinerna, och barnen verkar supergoa. Mot kvällen körde vi till Target så att jag kunde handla allting jag behövde så som shampoo och balsam bland annat. Sedan styrde vi bilen mot bion och "How to be single" som jag sett en gång innan. 
 
Än så länge känns allting superbra och familjen verkar super. Den gamla au pairen är hur nöjd som helst med dem. Mitt sovrum är hur fint som helst, med ett eget badrum och egen ingång. Utsikten jag har att vakna upp till är magisk. Här kommer jag trivas. 

"Welcome home". That is the first thing I saw when I entered the door to my new home in Los Altos hills after traveling for ten hours, from DC to SF, with brief stops in New Orleans and San Diego. When I arrived in SF Jennifer (hostmom) was wating for me and my three bags + carryon. I am lucky she has a big trunk. 
 
At home the kids were excited, and so was I. The au pair is really nice, so is the family. They had asked me since before what I enjoy to eat, and I replayed "Any type of potatoes". They had bought me Gnocchi and made that. You can probably imagine how happy I was coming home to that after ten hours on a flight where all I got to eat was peanuts and pretzles. After dinner the kids, the dad (Jason) and I played Mario Kart on Wii before it was bedtime for the kids. 
 
Today I have un.packed my life and made the bedroom my own with pictures and things that makes me feel like home, like my pigs. The Au pair was gone all morning so it was a perfect time to unpack. We picked up the kids from school and she showed me the routines, and the kids seem really nice. In the evening we drove to Target so that I could get all the basic stuff I needed like shampoo and conditioner. After that we took the car to the movies and I saw "how to be single" for the second time. 
 
Right now everything feels really good, and the family seem really nice. The old au pair is really happy with them. My bedroom is beyond great, and I have my own bathroom and entrace. The view from my room is really good too. I think I am gonna like it here