Andra Sidan Atlanten

357. Sista gången i NYC
I Bethesda faller snön och Izzy är hemma från skolan, inte på grund av snön utan på grund av högtid kallad "president's day". 
 
I helgen har jag varit hos Linda i New York City och hälsat på. Det var rekordkallt där i helgen och ska man festa i New york krävs klackar och klänning. Jag har inte varit så kall på väldigt länge. När bussen rullade in kl  8am gick jag direkt till "Two Hands" och åt frukost tillsammans med Mariia, hennes mamma och mammans pojkvän. För att vara New York var det inte dyrt alls. Efter att ha träffats en snabbis delade vi på oss och jag åkte till Linda på upper west side. Vi fixade till oss och sedan åkte vi till en "promoter brunch". Dessa bruncher är sjukt roliga att gå på. Denne promotern har detta som jobb och får pengar för att ta dit tjejer (?). Låter verkligen fel att skriva så.. men kul är det. Från brunchen åker man sedan limmo till ett rooftop och festar där. Där får man dricka och lite snacks. Därifrån åker man på en "middag". Vi föjde aldrig med på denna middagen eftersom Linda kände någon som vi åkte och åt middag med. Jättemysigt ställe och vi hade så himla kul. Ingenting jämför sig med NYC när det gäller fest. Så himla bra. Klockan två på natten hade vi hållt igång i 12 timmar och jag hade varit vaken i 24 timmar. Mina fötter var helt döda (de gör fortfarande ont) och jag var överlycklig över att äntligen få sova igen. 
 
Alla hjärtans dag tillbringade Linda och jag med att äta, titta på film och umgås med Lindas kompisar! När vi vaknade gick vi och åt bruch (kommer sakna amerikansk brunch när jag är tillbaka i Sverige). Vi gick på bio och såg filmen "How to be single", gud vilken bra film! Gå och se den! På kvällen gick vi ut och åt sushi på ett litet, mysigt ställe. När det var dags att åka tillbaka till DC satte jag mig på en kina-buss igen och försökte sova hela vägen hem. På vägen hem började det snöa vilket resulterade i att bussen blev sen och när jag väl kom till DC var det svårt att få en Uber hem.. Jag var hemma klockan 5 på morgonen.. trött och överklycklig över att ha lyxen att kunna sätta mig på en buss fyra timmar och hamna i NYC. 

In Bethesda snow is falling and Izzy's home from school, not becuase of the snow but becuase today is a holiday called "President's day" 
 
This weekend I have visited Linda in New York City. It was colder than it's ever been this season and to party in New York you have to wear heals and a dress. I do not think I have been that cold in a very long time. When my buss came to NY at 8am I went straight to "Two hands" where I met Mariia, her mom and the mom's boyfriend. To be in NYC it was not expensive at all. After meeting them quickly we split up and I went to Linda on upper west side. We got ready and left for a "promoter brunch". These brunches are really fun. A promoter makes money on getting girls to go to parties. It really does sound bad when I explain it like that.. But it is a lot of fun. From the brunch we took a limmo to a rooftop and keep on parting there. They give you drinks and snacks. After that you leave for a "dinner". We never went on the dinner.. we left the rooftop and joined Linda's friends for dinner. We went to a really nice place. Nothing compares to NYC when it comes to parties. At 2am we had been partying for 12 hours straight and I had been awake for 24 hours. My feet were killing me (they still hurt) and I was thrilled to finally get some slepp. 
 
Valentine's day Linda and I spent eating, watching movies and hanging out with Linda's friends. When we woke up we went to eat brunch, again ( I am really going to miss American brunch when I go back to Sweden). We went to the movies and saw "How to be single", a really good movie. Go watch it! In the eveing we had sushi for dinner at a small, cozy place. When it was time to go back home to DC I sat on the china-bus once again and I tried to sleep all the way. On the way home the snow started falling which made the bus late back in DC and when I evetually got there, there were no Uber's avalible.. I ended up coming home at 5 in the morning.. Tired and thrilled over the luxury that NYC only is four hours away.