Andra Sidan Atlanten

353. En vecka och tre dagar.
Jag har just nu en vecka och tre dagar kvar i mitt så kallade hem. Det är här jag känner mig trygg och det är här jag har fått mig en andra familj i form av mina vänner. Jag kommer sakna mina vänner otroligt mycket, men även familjen jag bor hos. Izzy kommer jag sakna, jag kan inte ens beskriva för er hur mycket. 
 
Imorse kommer jag ut från mitt sovrum kl 7am eftersom jag hör något i köket. Vid kl 7 brukar jag väcka Izzy men just denna morgon stod hon istället i köket och förberedde frukost i form av knäckebröd (äter det varje morgon) till mig eftersom "you're leaving so soon". Vi satte oss ner och hade frukost och sedan körde jag henne till skolan. 
Under denna vecka som jag inte skrivit har det inte heller hänt speciellt mycket.. Som sagt, jag spenderar inte mina pengar just nu eftersom jag snart flyttar.
 
Det har hunnit vara Super bowl, och vi "firade" det hemma hos Dan med mat och öl/vin, lilla jag körde så det blev vatten för mig. Förra helgen skulle jag ha jobbat egentligen men jag fick en ledig helg, vilket var super skönt eftersom det var min sista helg i DC (utan den nya au pairen). Jag, Chloe och Mariia begav oss in till DC för att göra lite turistsaker som jag fortfarande inte gjort under mitt år här. Vi såg solnedgången och larvade oss framför Washington Monument. Vi var på min sista georgetown university college-fest och vi hade väl kul, antar jag. Dessa collegefester är väldigt annorlunda från festerna hemma, det blir vad man gör det till. Jag hade Mariia, Chloe och ett par andra svenska tjejer där, och vi hade superkul ihop! Min sista helg i DC var bättre än vad jag trodde och att jag snart inte ska få spendera varje helg med Mariia gör mig väldigt ledsen. Jag har nog aldrig stött på någon som är så lik som jag själv. 
 
Just nu sitter jag i köket och har precis köpt biljetter till NYC eftersom jag ska upp där i helgen (detta är min planerade lediga helg). Jag ska köpa biljtter till min sista konsert och sedan ska jag inte slösa mer pengar på något onödigt, förutom mat. 

Right now, I have one week and three days until I leave my so called home. This is where I feel safe, and this is where I have found a second family in my friends. I am going to miss my friends more than words can explain, but also the family I live with. I am going to miss Izzy, I can not even decribe how much I am going to miss her.
 
This morning I walk out of my bedroom at 7am because I heard some noise coming from the kitchen. At 7am I usually wake Izzy up, but this morning she was prepairing a breakfast for me which was hardbread (I always have it for breakfast, and she knows it) becuase "you're leaving so soon". We had breakfast together and then I took her too school. During this week nothing special has really happened.. As I have said before, I am not spending a lot of money right now since I am moving soon. 
 
It's been Super bowl and we "celebrated" it at Dan's with food and wine/beer, I was driving, so only water for me. Last weekend I was supposted to work but Kate gave me the weekend off, which was extremly nice becuase it was my last weekend in DC (without the new au pair). Chloe, Mariia and I went to DC to do some tourist stuff that I still have not done during my year here. We saw the sunset and goofed around in front of the washington monutment. We went to my last georgetown university college-party and we had fun, I guess. These college parties are very diffrent from the parties at home, it is what you make of it. I had Mariia, Chloe and a bunch of swedish girls there, and we had a blast together. My last weekend in DC was better than expected and soon I will not be spending every weekend with Mariia and it makes me really sad. I do not think I have ever met someone so much like me. 
 
Right now I am sitting in the kitchen and I have just bought tickets to NYC because I am going up there this weekend (this is my planned free weekend). I am going to buy my last concert ticket on this coast and then I am not going to spend any more money on anything unnecessary, except food.