Andra Sidan Atlanten

343. 21 dagar kvar
Om 21 dagar flyttar jag över kontinenten. Om 18 dagar kommer den nya au pairen..
 
Jag har inte skrivit på en vecka men det har inte hänt mycket alls faktiskt.. Jag har mest hängt med Mariia och Dan. Jag skulle till Boston i helgen men det blev inte så, istället bodde jag hos Mariia hela helgen och hälsade på Dan på college! På fredagen gick jag och Mariia till en hemmafest som var en salsafest, hur kul som helst!! På lördagen var vi bara hemma och tittade på film och gick en promenad och på söndagen åkte vi hem till Dan och var med honom och hans roomates i deras lägenhet och spelade spel och drack varm choklad. Han visade oss runt campus, vilket jag tycker är sjukt coolt. Kändes lite som att gå i en film. Även om jag nu bott här i ett år så är det lika kul att se nya saker. 
 
Efter Dan åkte vi hem till mig, åt middag för att sen åka till bion och se "Dirty Grandpa". Trodde verkligen inte att den skulle vara bra men gud vad vi skrattade!

In 21 days I'm moving across the continent. In 18 days the new au pair is here...
 
I haven't written in a week but there has not been much going on. I have been spending my days with Mariia and Dan. I was suppposted to go to Boston this weekend but that didn't happend, instead I lived with Mariia and visited Dan in college. On Friday we went to a houseparty, which was basically a salsaparty, so much fun!! On Saturday we were just home watching movies and went for a walk. Sunday we went to Dan and hung out with him and his roomates in their apartment. We played games and drank hot cocoa. He showed us around campus, which I think is really cool. It felt like walking in a movie. Even though I have lived here for almost one year, it is still as fun seeing new things. 
 
After Dan we went to my house to have dinner, before heading out to the movies to watch "Dirty Grandpa". I really didn't think I would like the movie but I laughed A LOT.