Andra Sidan Atlanten

408. Fyrtio.
Först och främst vill jag börja med att skriva att jag var tvungen att googla hur man stavade till 40 med bokstäver.. inte okej. 
 
Igår var den varmaste dagen sedan jag kommit hit. Vi hade 33°C varmt och jag låg vid poolen tills jag var tvungen att hämta barnen. Barnens mormor är också här och hon hade bakat kakor.. självklart stoppade jag i mig flera och barnen fick vars en, behöver kanske inte förklara att de blev sura när de bara fick en var.. Eftersom mormorn är här behövde jag inte göra speciellt mycket, jag satt mest och läste en bok jag har fått låna från Chrissy som är hur bra som helst. Jag brukar inte tycka om den typen av böcker men jag är helt fast. Bytte till och med ut Netflix igårkväll mot boken. 
 
Vi firade Jen's (värdmamma) födelsedag igår, FYRTIO år gammal (nu när jag kan stava det och så.. ). Jason (värdpappan) lagade maten. Så himla gott, räkor och couscous! Mormorn lagade tårtan.. när vi åt tårtan smakade den inte som den skulle och senare insåg vi att oljan hon använde i kakan hade varit dålig och väldigt gammal. Ingen fortsatte äta men självklart åt jag upp min tårtbit och magen mådde inte så bra resten av kvällen. Men frostingen var god i alla fall.. 

First of all I want to start by writing that I actuallt had to seach up how to write 40 without the numbers.. Not okay. 
 
Yesterday was the warmest day since I came here. We had 33°C outside and I was at the pool all day until I had to pick up the kids. The kids grandma is here and she had made cookies.. of course I had tons and the kids got one each, do I even have to tell you they were mad at me when I told them they could only have one? Since the grandma is here I did not have the kids yesterday so I was just reading all afternoon. I was reading a book a borrowed from Chrissy, and it's really good. Usually I dont like that type of book, love storys, but I can't stop reading it. I even traded out Netflix for the book last night.. 
 
We celebrated Jen's (hostmom) birthday last night, 40 years old. Jason (hostdad) made dinner. It was really good. We had shrimp and couscous! The grandma made a cake... when we were eating it, it didn't taste quite good and later on my hostdad figuerd out that she had used old oil to make the cake. No one kept on eating it, but I had finished my piece already and my stomage was not feeling good for the rest of the night.. But at least the frosting was good.