Andra Sidan Atlanten

208-210. Helgen som varit!
Halloj allesammans! Eftersom jag har öroninflammation och går på pencillin har väl inte min helg varit väldigt fartfylld. I fredags åt jag middag tillsammans med Izzy och Kate ute på restaurang. Som jag skrivit innan är fredagar "pizza-night" och därför gick vi ut till en Italiensk restaurang och åt just det, pizza! Efter middagen var planen att jag skulle träffa tjejerna inne i DC men det slutade med att jag somnade vid 9pm. 
 
Lördag var jag helt ledig till skilland från söndag, vilket brukar vara med lediga dag. Jag och Tanzie åkte till Rockville för att shoppa på en secondhand store, samma butik vart jag lämnade in mina kläder och fick "Store-credit" väldigt välbehövligt med tanke på att kära jag tappade mitt bankkort förra veckan. Hittade mig en sinnesjukt snygg mockajacka från Guess... Hallelujah. Efter det åkte vi till pysselbutiken Michaels och det är då jag insåg hur fin scrapbook Tanzie har!! Jag ska själv åka tillbaka dit tillsammasn med Tanzie och köpa mig en till faktiskt. Jag som redan shoppat för ALLDELES för mycket pengar där inne, herregud. Men jag älskar pyssel, så det får gå för sig. På kvällen kom Jenny och Tilda och hämtade oss hos mig och vi körde till Montgomery mall en sväng. Därefter åkte vi alla hem till mig och tittade på film med Kate (Izzy var på en sleepover) och jag bakade en kladdkaka till allihop. 
 
Söndag. Igår gjorde jag verkligen ingenting alls. Jag skulle från början jobba från 11-4 men sedan skulle jag hämta Izzy 11 istället, så snabba ryck från sängen. Istället för att jag skulle ta henne till ridningen kom Grandy och hämtade henne och jag fick resten av tiden ledigt, vilket jag inte blivit informerad om, men det var skönt att bara sitta hemma i sängen också. På kvällen åt jag och Tilda middag på en italiensk restaurang i Georrgetown som har den godaste Gnocchi jag någonsin ätit. Efter det åkte vi hem och såg en film hos henne och sedan körde jag hem och sov gott. 
 
Idag har jag varvat mellan att jobba och vara hos Tanzie. Jag åt lunch där idag, var där när Izzy hade matte och satt med hennes värdmamma och hon och tittade på film nu på kvällen, så mysigt. Och just ja... Idag klippte jag av allt mitt hår igen. Kort till axlarna just nu, och jag som ville ha långt hår. Så går det när man sönder bleker det och håret bara hänger som ett dött djur över axlarna... Får se fram emot nästa höst när håret är tillbaka igen. 
 
Min nya bok
Även om dagarna börjar bli betydligt kallare är himlen vädigt fin ändå. 
Oj vad jag saknar dessa två här just nu. Och att inte kunna smsa Theresa att komma över för att smaka mina kakor eller bara för att hänga mitt på dagen..