Andra Sidan Atlanten

94. IKEA
Klockan är över tolv här och tekniskt sett är det fredag, i mitt huvud var det fortfarande tisdag ändå. Imorse skulle jag till gymmet, men jag stannade hemma iställtet. Jag lagade kaffe och skypeade med både morfar och farmor! Hur mysigt som helst. Efter frukosten åkte Frida och jag ut till Ikea, som ligger ca 30 min härifrån för att äta lunch och titta runt lite. Jag köpte en vitlökspress, svensk mat och ett redskap jag kan göra potatismos med. På eftermiddagen hämtade jag Iz, och vi körde till ridningen. 
 
Under tiden hon hade ridning idag, åkte jag hem och tvättade det sista. Jag hämtade Iz, värmde maten från igår och åt middag tillsammans med Kate och Iz. På kvällen bakade jag fröbullar och åkte hem till Elin med ett lass, där även Angelica väntade. 
 

 
It's over 12pm right now, which technologically makes it Friday, in my head it's still Thuesday. I was supposed to go to the gym this morning, but I changed my mind.. I decided to make coffee and skype with both my grandpa and grandam! Supernice! After breakfast I picked up Frida and we went to Ikea, which is around 30 min away, to have lunch and buy swedish food. I bought a garlic press, swedish food, and a tool that makes it easier for me to make mashed potatoes! In the afternoon I picked up Iz from school, and we went to horseback riding. 
 
While she was having her ridning I drove back home, to continue with the laundy. I picked up Iz again, heated up the food from yesterday, when we got back home. After dinner I made "fröbullar", and brought some with me when I went to Elin's house, where Angelica was also waiting. 
 
 
I Sverige består den lilla köttbullstallriken av åtta köttbullar, här är det tio. I Sverige har man den som standard målet, här är det tallriken med 15 köttbullar som är standard. I Sverige kostar en tallrik ca 30 kr, här kostade det nästan $10. Jag saknar svenska IKEA. | In Sweden the small sized plate consists of eight meatballs, here it's ten. In Sweden the standard sized meal is the one with eight meatballs, here it's the one with 15 pieces. In Sweden a dish costs around 30:- ($3), here it was almost $10. I miss the swedish IKEA.