Andra Sidan Atlanten

306-307. Sista dagarna med mamma.
Idag kom dagen jag fasat för de senaste nio dagarna, köra mamma till flygplatsen..
 
Igår hade vi Izzy i princip hela dagen. Mamma shoppade loss på Tjmaxx och sedan åkte vi hem för att sedan fortsätta tillbaka till Friendship Heights för att se den nya "Star Wars" filmen. Filmen var bra, inte min typ av film och jag hängde knappt med eftersom jag inte sett en enda Star Wars film.. (ja jag vet.. dåligt av mig). På kvällen åkte vi hem till hunden och tittade lite på TV innan vi somnade gott tillsammans, för sista gången på mer än ett år. 
 
Idag var jag ledig eftersom det var söndag, vilket innebar att jag hade hela dagen för mig och mamma. Vi började med att bruncha på Pinstripes i Georgetown, stället jag har berättat om innan. Därefter strosade vi mest runt där och tittade i lite butiker innan det var dags för oss att åka till flygplatsen. Väl där checkade mamma in, och vi satte oss sedan för att dricka en sista kaffe innan det var dags att gå till säkerhetskontrollen. Jag har aldrig gråtit som jag gjort idag när någon har åkt hem. Mamma, jag älskar dig och jag längtar tills jag kommer hem så att jag kan få prata öronen av dig. Efter att ha lämnat av mamma och åkt hem gråtandes i bilen med Tilda i telefon kommer jag hem till huset jag bor i nu vilket är Kates, brors hus. Jag gick en runda på ca en timme och pratade i telefon hela vägen, skönt med sällskap. Efter att ha tröttat ut hunden massor åkte jag hem till Romy som bjöd på rester från familjens julmat, och gott var det. Nu sitter jag i soffan hos Stuart (Kates bror) och myser med hunden innan jag ska sova. 

Today came the day I have been dreading, driving mom to the airport... 
 
Yesterday we basically had Izzy the enire day. Mom went shopping at Tjmaxx and then we went home to continue on to Friendship Heights to watch the new "Star Wars" movie. It was a good movie, even though it was not my type of film. I hade some trouble following as well since I have never seen a single Star Wars movie before (yes yes I know, it's bad). In the evening we went home to the dog and watched some TV before we fell asleep together for the last time in over a year. 
 
Since it is Sunday, today was my day off, which ment I had the day for my mom and I. We began with a brunch at Pinstripes in Georgetown, the place I have told you about before. After that we strolled around and looked at some shops before it was time to head to the airport. At the airport mom checked in her bags, and then we had our last coffee together before it was time for the security. I have never cried as much as I did today when it was time for someone to leave. I love you mom and I can't wait to get back home so that I can talk your ears off. After dropping off mom and driving home crying in the car with Tilda on the phone I come to house I am living in now, Kate's borthers house. I walked around with the dog for nearly one hour and talked on the phone all way, much nicer with some company. After making the dog tired I went to Romy whom had made me dinner from her family's christmas food, and it was really good. Right now I am sitting in a couch in Stuart's (Kate's brothers) house and cuddling with the dog before it is time to sleep.
 
 
#1 - Bibi

Naw lilla gumman. Din mamma är mycket stolt över dig och saknar dig så ofantligt mycket oxå. Alla vi saknar dig så otroligt mycket oxå .
Önskar dig ett gott nytt år och med massa äventyr - tänk på att se allt det lilla som extra spännande 😉
PS - Star Wars SUCK - STAR TREK RULES 😆