Andra Sidan Atlanten

Dag 36, solig dag!
 
Idag har jag gjort lite mer än ad jag normalt brukar göra! Imorse vaknade jag klockan 10, och såg då ett sms av Hedvig som hon hade skickat vid nio när det stod att de skulle köra till gymmet.. Hann svara snabbt och vid 10.08 satt de i bilen utanför och väntade på mig. Tog med mig en banan på vägen och sedan tränade vi! Idag Pw jag 5,5 km... förra året kunde man trott att det var ett aprilskämt, men icke! Anledningen till att jag power walkar istället för springer är för att jag tycker det är så himla tråkigt, även med musik.. Jag har för vana att ringa till familj och vänner hemma i Sverige när jag står på bandet för att fördriva tiden! 
 
När jag kom hem igen, städade jag lite, åt lunch och tittade på "Dumma mej" eftersom jag inte har sett den innan, och Iz tyckte att jag borde se den.. Drack en kopp kaffe och sedan var det dags att hämta flickan! Idag gick jag och Iz till parken så fort vi hade kommit hem och hoppat ur bilen! Vädret har varit så himla bra här idag, behövde ingen jacka, endast en tunn kofta när vi var ute. Vi gungade och hon klättrade i träd medan jag satt och nöjt av solen vid sidan om. Vi hann bara vara i parken i 45 minuter innan jag behövde gå hem och laga middagen, hon fick då följa med mig eftersom hon inte får vara i parken själv. Väl hemma gick hon hem till sin kompis medan jag lagade kvällens middag! 
 
När middagen var uppäten tog Iz ett bad och sedan kom Kate hem. När Kate kommer hem brukar jag sluta, så att då satte jag mig i soffan medan de gick upp där uppe. Jag åt upp mina jordgubbar och sedan lade jag mig i sängen för att sova, men jag kunde inte somna och nu sitter jag här och skriver på bloggen. Jag ska titta på ett avsnitt till av The Fosters, sedan är det hög tid att sova innan Hedvig hämtar mig imorgon för ännu en dags träning. På fredag är det vilodag och bio.
 
Idag är det första april! "April Fool's" och Iz skrämde mig imorse, mer än så har det inte blivit eftersom jag har blandat ihop dagarna.. Jag kom inte på några roliga påhitt så att det blev en helt vanlig dag för mig och Iz vågade inte lura sina lärare.. Så jag och Iz har haft en vanlig dag. Vågade inte riktigt berätta för henne om tejpen på vasken, plastfolien på toaletten, smör på handtagen etc... rädd att kanske få skit av mamman haha. Höll det för mig själv, kanske är bäst så! 
 
Glad jag, eftersom jag är så glad att jag har fått en flicka som tycker om mig! Jag tycker om henne också, hon är en fin tjej.
 
 
Idag klättrade hon i träd, jag ville också upp.. men nästa gång haha.
 
 
Idag åt vi stark kyckling med fetaost och purple sweet potatos! Aldrig sett eller hört talas om det innan, men de var supergoda! Lite sötare än vanlig sötpoatis men väldigt god ändå. Iz föredrar de vanliga, det gör jag med faktiskt. Trodde at tde skulle tillagas på samma sätt som den vanliga sötpotatisen.. men icke. Lila sötpotatis ska vara inne på lågvärme mellan 90-120 minuter.. och det hade absolut inte jag haha. Men det blev gott ändå. Iz tyckte bara att kycklingen var för stark. Får väl trappa ner på min chipotle peppar...
 
 
Puss och kram. Godnatt på er!
 
 
#1 - Anonym

du får inte klättra i träd!!!